Vraag en Antwoord

Vraag en Antwoord


Afbeelding van Jose R. Cabello via Pixabay 
Hoe ziet het eerste consult er uit?

Het eerste consult bestaat uit de intake. Voor je eerste afspraak krijg je per mail een digitale vragenlijst gestuurd met het verzoek deze in te vullen en terug te mailen . In de loop van het consult proberen we samen tot een top 3 van je klachten te komen. Daar gaan we eerst aan werken. Jouw klachten en invloed daarvan op je leven staan centraal in de intake. Ik doe géén lichamelijk onderzoek. Wel meet ik je bloeddruk en bekijk ik welke medicatie en supplementen je eventueel  gebruikt. Indien mogelijk geef ik je een eerste advies mee en maken we een vervolgafspraak.

Hoeveel consulten heb ik nodig?

Vaak zijn 2 tot 3 consulten voldoende. Maar natuurlijk is het aantal afspraken ook afhankelijk van jouw situatie, verwachtingen, klachten en in hoeverre de eventuele vergoeding van je zorgverzekeraar meespeelt. Tijdens de intake proberen we een inschatting te maken van het aantal benodigde consulten.

Hoe lang duurt een consult?

De consulten duren in principe altijd een uur. Soms kan een vervolgafspraak korter zijn (15-30 minuten). Dit gaat in in overleg.

Heb ik een verwijzing nodig van de huisarts?

Nee, je kunt zonder verwijzing van de huisarts (of iemand anders) een afspraak met me maken. 

Moet ik iets meenemen naar het eerste consult?

Voor je eerste afspraak vraag ik je per mail je eventuele medicatie en je supplementen mee te nemen. Het gaat daarbij echt om de verpakking, de doosjes. Als je een actueel overzicht heb van je bloedwaarden (zoals vitamine D en B12, schildklier, cholesterol, glucose) is het fijn dat je dat ook mee neemt.

Hoe maak ik een afspraak?

Een afspraak kun je heel makkelijk online maken via de digitale agenda. Ik heb op verschillende dagen en tijden beschikbaarheid. Zit er geen geschikte dag of tijdstip bij. Of wil je op kortere termijn een afspraak dan er ruimte is in de agenda, bel of mail me dan. Dan vinden we vast en zeker een oplossing.

Tot wanneer kan ik mijn afspraak kosteloos annuleren?

Tot 24 uur voor je afspraak kun je deze zonder problemen annuleren of verschuiven. Binnen deze 24 uur moet ik helaas wel de kosten van een consult in rekening brengen. Neem even per mail of telefoon contact met me op als het overmacht betreft.

Hoe en wanneer moet ik een consult betalen?

De factuur van Care for Women wordt nooit rechtstreeks naar  je zorgverzekering gestuurd en dus ook niet rechtstreeks door de verzekeraar betaald. Als je recht hebt op vergoeding kun je de factuur zelf naar je zorgverzekering sturen. De rekening kun je direct na je afspraak (bij voorkeur) voldoen per pin. Betaling achteraf is ook mogelijk (betaaltermijn van 14 dagen).

Krijg ik consulten vergoed vanuit mijn zorgverzekering?

Veel zorgverzekeringen hebben een (gedeeltelijke) vergoeding vanuit de aanvullende pakketten. Of dat ook zo is voor jouw zorgverzekering kun je hier bekijken. In de aanvullende pakketten geldt geen eigen risico.

Afspraak maken
Helaas is het i.v.m. de lange wachttijd en het tijdelijk sluiten van mijn praktijk in de zomermaanden voorlopig niet mogelijk een afspraak te maken voor nieuwe cliënten in Groningen. Vanzelfsprekend kunnen de vrouwen die al een traject bij mij gestart zijn (of de komende weken nog starten) bij mij terecht voor een vervolgafspraak.
Nieuwe cliënten verwijs ik graag door naar mijn collega ’s in Drenthe. Linda Santing in Norg, Anke Ritsma in Assen en Alies de Haan in Drijber. Natuurlijk kun je ook (online) terecht bij de Care for Women specialisten elders in het land.
Vanaf 1 oktober 2024 ben je weer van harte welkom in mijn praktijk aan de Atoomweg 10 in Groningen!