Vraag en Antwoord

Vraag en Antwoord


Afbeelding van Jose R. Cabello via Pixabay 
Hoe ziet het eerste consult er uit?

Het eerste consult bestaat grotendeels uit de intake. Voor je eerste afspraak krijg je per mail een digitale vragenlijst gestuurd met het verzoek deze in te vullen en terug te mailen . In de loop van het consult proberen we samen tot een top 3 van je klachten te komen. Daar gaan we eerst aan werken. Jouw klachten en leefomstandigheden staan centraal in de intake. Ik doe géén lichamelijk onderzoek. Wel meet ik je bloeddruk en bekijk ik welke medicatie en supplementen je eventueel  gebruikt. We stellen samen (het begin van) een behandelplan op en ik geef je de eerste adviezen en eventueel een aantal supplementen mee.

Hoeveel consulten heb ik nodig?

Vaak zijn 2 tot 3 consulten voldoende. Maar natuurlijk is het aantal afspraken ook afhankelijk van jouw situatie, verwachtingen, klachten en in hoeverre de eventuele vergoeding van je zorgverzekeraar meespeelt. Tijdens de intake proberen we een inschatting te maken van het aantal benodigde consulten.

Hoe lang duurt een consult?

Het eerste consult, de intake, duurt minimaal 60 minuten (met een eventuele uitloop tot 90 minuten). Het vervolgconsult is vaak na 3-4 weken en duurt meestal 30 tot 60 minuten.

Heb ik een verwijzing nodig van de huisarts?

Nee, je kunt zonder verwijzing van de huisarts (of iemand anders) een afspraak met me maken. 

Moet ik iets meenemen naar het eerste consult?

Voor je eerste afspraak vraag ik je per mail je eventuele medicatie en je supplementen mee te nemen. Het gaat daarbij echt om de verpakking, de doosjes. Als je een actueel overzicht heb van je bloedwaarden (zoals vitamine  D, schildklier, cholesterol, glucose) is het fijn dat je dat ook mee neemt.

Hoe maak ik een afspraak?

Een afspraak kun je heel makkelijk online maken via de digitale agenda. Ik heb op verschillende momenten beschikbaarheid, ook op een aantal avonden en op zaterdagochtend. Zit er desondanks geen geschikte dag of tijdstip bij, of wil je op kortere termijn een afspraak dan er ruimte is in de agenda, bel of mail me dan. Dan vinden we vast en zeker een oplossing.

Tot wanneer kan ik mijn afspraak kosteloos annuleren?

Tot 24 uur voor je afspraak kun je deze zonder problemen annuleren of verschuiven. Binnen deze 24 uur moet ik helaas wel de kosten van een consult in rekening brengen. Neem even per mail of telefoon contact met me op als het overmacht betreft.

Hoe en wanneer moet ik een consult betalen?

De factuur van Care for Women wordt nooit rechtstreeks naar  je zorgverzekering gestuurd en dus ook niet rechtstreeks door de verzekeraar betaald. Als je recht hebt op vergoeding kun je de factuur zelf naar je zorgverzekering sturen. De rekening kun je direct na je afspraak voldoen per pin of betaling achteraf (betaaltermijn van 14 dagen).

Krijg ik consulten vergoed vanuit mijn zorgverzekering?

Veel zorgverzekeringen hebben een (gedeeltelijke) vergoeding vanuit de aanvullende pakketten. Of dat ook zo is voor jouw zorgverzekering kun je hier bekijken. In de aanvullende pakketten geldt geen eigen risico.

Afspraak maken
Denk je  dat ik je kan helpen? Je kunt bij mij terecht zonder verwijzing. Maak makkelijk online een afspraak in de digitale agenda.

Vanaf 2 juni kun je weer een afspraak maken voor een consult bij mij in de praktijk in Groningen. Vanzelfsprekend met inachtneming van de RIVM-richtlijnen. Daarnaast kun je ook nog steeds een online of telefonisch consult boeken. In de agenda kun je aangeven waar je voorkeur naar uitgaat.

Ik heb ruime beschikbaarheid. Je kunt ook een afspraak maken aan het eind van de middag, op een avond of de zaterdagmorgen. Wil je snel bij mij terecht en zie je geen geschikte dag of tijdstip, bel of mail me dan.
Je kunt mij bellen: 06-21955117 of mailen: h.vanpopta@careforwomen.nl